wtorek, 30 sierpnia 2022

Sudeckie przypadki - sezon drugi - epizod piąty - rozdział pierwszy: Walimy sie w górę

Rankiem budzi nas odgłos... wymiotów! No tak się kojarzy. Wiem że wieczorami odchodzi ostre picie, ale żeby aż tak?! I to za oknem?! Ktoś wypuszcza pawia na podjazd (jakie szczęście że stoimy z drugiej strony), a może zasnął przy stolikach na zewnątrz? Ciekawe...
No nic, nie popaczem nie zobaczem. Nie żeby mnie interesowała sama czynność ale interesuje mnie kto? Jest tu taki jeden paradujący w żonobijkach i ewidentnie z niedoborami testosteronu, które usiłuje maskować wulgarnym zachowaniem, zwłaszcza wobec swojej partnerki. Po tym się zresztą poznaje testosteronowca od gościa z niedoborami - testosteronowiec wyrzuca swoją agresję na zewnątrz, a kolo z niedoborami używa jej wewnątrz rodziny. No nic podchodzę do okna i...

Dzicza rodzinka - prawie jak plażowicze na wydmach...

No nic, zdaje się że facet, wprawdzie klnie i wyzywa partnerkę, ale przynajmniej nie wymiotuje przez okno... dobre i to ;)

W sumie to my też głodni jak dzicy jesteśmy i trzeba ten problem jak najszybciej rozwiązać, aby jechać na podbój tutejszych gór...



Kolejny lekki, szybki szlak... był by. Gdybyśmy szli tam gdzie inni, ale nie idziemy. Schodzimy raźno z tego szlaku i uderzamy w odnogę, są tam jakieś ruiny zamku, jest błoto, wilgoć, pająki i parę innych atrakcji - no jak się tu oprzeć?

Trochę żąłuję, bo tam jest jeszcze kilka ciekawych szlaków w okolicy, ale wybraliśmy ten... wszak na dziś tez zaplanowane są trzy szlaki. Nie ma lekko - Ale coś mi mówi że jeszcze tu wrócę!

Piastowski orzeł
Ale szachulec bardzo niemiecki
A te rzeźby są ekstra - Sam bym sobie taką w ogrodzie ustawił
Czyli już nazwy gór pisać nie muszę. Tyle że w rozpisce KGP występują tu Góry Kamienne...
Więc to pewnie jest tak że Sudety Wałbrzyskie to cały łańcuch górski, a Góry Kamienne to poszczególne pasma.

Podobają mi się te sudeckie schrony turystyczne - podobają!
To tez niegłyupie
U stóp zamczyska
Ostał się ino stołp
czyli wieża ostatecznej obrony
Choć powiedzmy sobie szczerze - bronić się w takiej wieży, można było przed napadem, ale nie przed regularnym oblężeniem.
dochodzimy do plateau
Spotykamy fajną grupę dzieciaków z zespołem Downa i ich trzy wspaniałe opiekunki, kilka uwag o szlakach, wymiana wskazówek i idziemy dalej - ale jak to miło gdy te dzieciaki  biegną się przywitać, nie patrząc na zmęczenie mówią dzień dobry, są ciekawe świata i ludzi - świetna odtrutka po mugolach z bardziej popularnych miejsc. Pozdrowienia!
Chyba koralówka - ale głowy nie dam. A w/g kolegi Mirosława to Pięknoróg największy i wszystko wskazuje na to że ma rację - dzięki!
Zdobyty - Po drodze znów sympatyczne spotkanie z parą starszych wędrowców i ich psem. No takich ludzi to ja szanuję, świetnie przygotowani, mimo lat na karku, w dobrej formie. Pies widać na szlaku dorastał, bo nic co turystyczne nie jest mu obce i zachowuje się jak by wszyscy wędrowcy byli jego przyjaciółmi. A do tego humor, autoironia i niezaprzeczalny urok osobisty... oczywiście jego opiekunów, nie tego psa, bo autoironicznego psa to jeszcze nie spotkałem
Schodzimy - czasem udaje mi się oszukać Aneczkę i na szlaku podczas schodzenia jestem przed Nią, ale zazwyczaj to Ona prowadzi.
znów plateau
I schronisko - wprawdzie można podjechać ale... o dziwo mugolstwa praktycznie nie ma, wszyscy sprawiają wrażenie starych łazików, co to z niejednego schroniska resztki wyjadali. A do tego samo schronisko, w najmniejszym stopniu nie przypomina "fabryk turystycznych".
Aj kolejny raz coś mi mówi że tu wrócę! 
Kawa mniam - Szarlotka... no cóż, szczerość to podstawa, ale jadłem lepsze, nie znaczy że ta jest zła, o nie jest bardzo dobra, jednak skoro się jadło szarlotkę od Adama na Jamnej, to już nic nigdy nie będzie tak smakowało.
Ostatni kadr. Powoli robi się coraz cieplej, wstaje opar - nie lubię tego. Musimy jak najprędzej uciekać w górę nim zacznie mnie boleć głowa.

Waligóra zaliczony - do końca korony zostało nam już tylko cztery szczyty - teraz w samochód i jedziemy do Rzeczki, przysiółka Walimia. czeka na nas kolejny szlak.

14 komentarzy:

  1. Na taką rzeźbę to wieczorem bym wpaść nie chciała, bo zawał murowany :) Acz przed domem też bym sobie chętnie ustawiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale fajna jest to fakt... Wieczorem jak wieczorem,. ale w wieczornej mgle... to pewnie nawet mnie by ruszyło ;)

      Usuń
  2. Cztery szczyty do korony? Ale super!
    A na pierwszym zdjęciu może i są dziki ale ja zwróciłam na piękne ciepłe światło, które może "kłaść" na świat tylko zaczynający się dzień...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt było ciepłe światło i bardzo donośny kwik ;)

      Usuń
  3. Tempo godne podziwu! Niedługo zabraknie szczytów, gdy tak szybko będziecie je zdobywać 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spokojnie - policzyłem sobie to - nie zabraknie ;)
      Ale fakt faktem - nie spoczniemy nim dojdziemy ;)

      Usuń
  4. Mnie tak teraz ciągnie w zachodniopomorskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie też - jest w planach rowerowych objazd całego zalewu dookoła, Świnoujscie, Szczecin, przyległe niemieckie miasta - Wolin itp. Może Rugia. Ale to kwestia zgrania urlopów.

      Usuń
  5. ten grzyb to Pięknoróg największy, pospolity, niejadalny w uwagi na galaretowatą konsystencję, ale... nietrujący, więc komu konsystencja nie przeszkada, to..smacznego.(za grzyby.pl)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz... o tym nie pomyślałem! Dzięki - zaraz zrobię korektę

      Usuń
  6. Początek relacji umiarkowanie zachęcający ;) potem było znacznie lepiej

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tam dzików się nie boję... choć Aneczka owszem.

      Usuń
  7. Ekstra podróż. Przyjemnie się ogląda, ale wiem z doświadczenia, że to nic w porównaniu z osobistymi przeżyciami. Ponad potęgę doznań takie życie wędrowca. Szalone.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O hej... dawno Cie tu nie widziałem, tylko tyle co u Michała. Jasne że oglądanie a wędrowanie to coś zupełnie innego. ale fajne i to. Ja najbardziej lubię gdy ktoś wpada w gawędziarską nutę...

      Usuń