piątek, 22 września 2017

Jak umieścić mapę na Blogu

Poradnik specjalnie dla Ani. ale może się przydać też innym.

Otwieramy mapy Googli.
 
 Następnie w okienko wyszukiwania wpisujemy interesująca nas lokację.

 Domyślnie wyświetla się jako mapa drogowa, ale że częściej tuptamy w terenie niż po asfalcie, to można zmienić widok np. na satelitarny, klikając w ten mały kwadracik z lewej strony u dołu.

 Następnie klikamy w menu - to te trzy równolegle linie z lewej strony u góry.
rozwinie się nam pasek a w nim wyszukujemy opcję (ikona wygląda trochę jak stadion sportowy ;-)
"udostępnij lub umieść mapę".
po kliknięciu mamy:

Taki obrazek - na górnym pasku okienka znów dwie opcje: udostępnij albo umieść.
Nas interesuje umieść - więc to klikamy, a potem tylko kopiujemy podkreślony na niebiesko pasek adresu i wklejamy go w wybrane miejsce naszego postu.
I oto wszyscy zainteresowani mają już wgląd w teren naszej eksploracji.

mam nadzieję że byłem pomocny

7 komentarzy:

  1. Wszystko tak zobrazowałeś i wyjaśniłeś, że jak sobie nie poradzę z mapą, tom kiep. Przy najbliższej wyciecze spróbuję moich sił.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi tu jednak nie gra. Wklejam ten zaznaczony adres i ciągle mam adres, a mapy nie. Ale u mnie pojawia się w okienku napis, że goście będą widzieli te mapę po zalogowaniu.

      Usuń
    2. Już sobie radzę. Mapę się wstawia w HTML. Teraz będę trenować.

      Usuń
    3. Nie musi być w HTML, ale czasami faktycznie coś się zabłąka w kodze wyświetla źle lub wcale. Ja tak miałem z pierwszą trasą na Beskidniku. Zmieniwłem ustawienia, szerokości, formaty, w końcu zajrzałem do HTML i usunąłem problem ;) Ale trwało to trzy dni.

      No i odsobymbez goglekonta nic nie zobaczą,ale to już nie nasz problem.

      Usuń
    4. U mnie usuwanie problemu trwało krócej, ale miałam pomoc. Wykwalifikowaną. :)

      Usuń
    5. Ja wpierw musiałem problem rozeznać.

      Usuń